ABAK 2016 (Az Bilinen Antik Kentler Turu) 21 - 24 Nisan 2016 (Alaçatı-Ildır-Urla-Sığacık-Gümüldür-Selçuk)

ABAK 2016 (Az Bilinen Antik Kentler Turu)21-24 Nisan 2016

(Foto abak sayfasından alıntıdır)
ABAK her yerde; Her sosyal sorumluluk projesinin ardında ABAK var.
      Blog yazılarımı yazmaya başlarken,grup ya da derneklerin düzenlediği turların yazılarını yazmama kararım vardı,ancak Az Bilinen Antik Kentler Turu diğer organizasyonlardan bambaşka bir özelliğe sahip, gönüllülük esasının ön planda olduğu,sosyal sorumluluk projesi olması,tarihi kültürel olguları öne çıkaran,çocukların bayramını çocuklarla kutlayan, ticari amaçtan uzak,dostluğu ve arkadaşlığı pekiştiren, paydaşlığın ön planda olması nedeniyle bana hitap edenleri barındırdığı için sayfamda yazmaya karar verdim. Aslında yukarıda anlatılanlar az ama... bu kadarı yeter sanırım.

Bu kadar övgüden sonra, turun bu yılki akışını kaleme alsam iyi olacak.

Geçen yıl çalışmaları yapılan İzmir Büyük Şehir Belediyesi Yarımada projesinde de gönüllü olarak yer alan ABAK ekibi, projenin hayata geçmesinde ki desteklerini devam ettirmekte, tanıtımını gönülden yapmaktadır.Bu yıl rotasını da bu rota doğrultusunda planlayarak,İyon Kentlerini bize gezdirecek.
        Abak 2016 bu yıl Çeşme/ Alaçatı' dan başlayacağından, Alaçatı' ya bir şekilde gitmeliyiz ama nasıl!!!! Bu yüzden Alaçatı yolcuları için turun  bir gün öncesi   Abak Ateşini Yakmaya Gidiyoruz etkinliği açıldı,bu yıl da kamp alanına gidecekleri götürme görevi yine gönüllü olarak  bana verildi. Böyle güzel bir proje de görev verilirse seve seve yaparım abi deyip tabii ki kabul ettim.Ben,Abdurrahman Önal ve Birol Önal koordinatörlüğünde, bir grup arkadaşı Alaçatı' ya kamp alanına taşıyacağız.
   Abak Ateşini Yakmaya Gidiyoruz etkinliğini Konak'tan başlatalım ve geleneksel saat kulesi tavafını yapıp öyle yola çıkalım dedik.
     Abak yöneticileri ve gönüllülerinin organizasyonunu kendimce anlatmaya çalışacağım,yaşadığım ve hissettiğim şekilde, ama bu kendi özel turum olmadığından biraz da kasıyorum,hatam olursa af ola......

Abak Ateşini Yakmaya Gidiyoruz
20 Nisan 2016 Çarşamba
(İzmir-Konak-Güzelbahçe-Urla-Uzunkuyu-Alaçatı)

Abak ateşini birileri yakacak.
O biz olalım ve çıkalım yola.

Konak Saat Kulesi
Saat 08:30 dan itibaren Konak meydan'da toplanmaya başladık,fırsat bu düşüncesi ile tur başlangıç fotosu alıyorum.

ABAK  Burada.

Yolculuk saati gelince her yıl geleneksel olarak yapılan Konak Saat Kulesi etrafında üç defa tavaf işini zevkle yapıp fotoğrafları da çekildikten sonra 15 kişi kadar Konak'tan Alaçatı' ya start verdik.
Yolculuk başlar.

Güzelbahçe'deyiz.
Konak'tan başlayan yolculuğumuz,bahçeler arasından devam edip,Güzelbahçe girişindeki Uğur MUMCU parkında toplu fotoğraf ile devam ediyor.

Urla Öğle Molası
Güzelbahçe molasından sonra,rüzgarın sertleşmesi ile rüzgardan kaçıp, bahçeler arasına girerek Urla' ya geliyoruz.Urla'da serbest zaman değerlendirmesi yapıp,kimimiz yorgunluktan,kimimiz yemeğin verdiği rehavetten  şekerleme yapıyoruz !!!!!.

İskender Köprüsü
Urla molasından sonra yine bahçeler arasından  iniş yapıp İskender Köprüsüne ulaşıyoruz.Buraya kadar gelip te burayı ziyaret etmeden ve fotoğraf çekilmeden olmaz deyip,yanaşıyoruz yolun kenarına.

Barbaros Göleti
İçmelerden sonra sıkı bir rüzgar ve tırmanışla,Barbaros yol ayrımına geliyoruz.
Barbaros Göletleri sağımızda,burada  grubu toparladıktan sonra   Uzunkuyu' ya iniş yapıyoruz.
Uzunkuyu molasından sonra rüzgara karşı yolculuğumuz Alaçatı' da son buluyor.

ABAK Ateşi.( Foto Gürel Gülserp)

Uzun ve yorucu bir günün sonunda Alaçatı Kamp yerine varıyoruz.Bizden önce gelenlerle kucaklaşıp,selamlaşıp, kaynaşıyoruz.

Çadırları kurduktan sonra kayıt işlemleri ve yemek faslını bitiriyoruz. Hava karardıktan sonra da kısa (bize göre uzun) teknik toplantımızı yapıp,meşhur Abak ateşinin etrafında toplanıyoruz.
 İşte şimdi günün yorgunluğu atılır.
Gecenin ilerleyen saatlerinde ateşin etrafında kendimizden geçip, muhabbetin dibini bulduk.

Abak Ateşini Yakmaya Gidiyoruz
Konak-Güzelbahçe-Urla-Uzunkuyu-Alaçatı rotası: 87 KM

ABAK 1 nci gün 21 Nisan 2016:
(Alaçatı-Ildır-Erythrai-Barbaros-Tatar Köprüsü-İçmeler)

Gece ateş ve muhabbet güzeldi.
Belli saatten sonra uykusu gelen çadırına çekildi.
Gecenin belli bir saatine kadar durgun olan hava,sabaha karşı bozdu.
Çadırlardan bazıları zarar gördü, benim çadırım tek pol kırığı ile kaldı.
Ama yine de iyi bir uyku çektik diyebilirim.
Şimdi sabah oldu ve ABAK' ın ilk günü başlıyor.

Alaçatı Kamp Alanı
Sabah erken kalkıp, çadırları toplayıp,yola çıkıyoruz.
Kahvaltı Alaçatı içinde olacak.
ABAK yöneticileri bakalım ilk günün sabahında nasıl bir güzellikler sunacaklar!!!!
Çeşme Ilıca (Foto Gürel Gülserp)
Alaçatı' da mükellef bir kahvaltı yapıyoruz.
Açık büfe ve menüde bir kuş sütü eksik.
Kahvaltıdan sonra turun ilk toplu pozu Çeşme Ilıca sahilinden geliyor.
İşte şimdi asıl tur başlıyor. Ildır kuzey yönünde ve kuzeyden şiddetli rüzgar bizi dövüyor.
Hadi bakalım hepimize kolay gelsin.

Ildır Yolundan.
Rüzgara karşı yolculuğumuz Ildır yolunda devam ediyor. Karşıda Mimas kollarını açmış bizi bekliyor.
Enerjimiz bol,sıkı kahvaltı bu yolda işe yarıyor.

Rüzgar durduramıyor bizi.....

Ildır,Erythrai Antik Kent Girişi.
Ildır'a varıyoruz,daha karnımız acıkmıyor ama bir de ne görelim balık ekmek ziyafeti var.Onları mideye indirdikten sonra Erythrai Antik Kentine yürüyerek gidiyoruz.
Serhat hocamız antik kent girişinde bizlere kısa bir sunum yapıyor,birazdan antik kent içinde geziye başlayacağız.

Antik Kent Yolcuları

Erythrai Antik Kentten Manzaralar.
Antik kentin bulunduğu tepeden adalar ve körfez tüm güzelliği ile ayaklarımızın altında. Bu muhteşem manzara karşısında hepimiz büyüleniyoruz.
Bu manzaranın tadını çıkarmayan yoktur herhalde....

Barbaros Yollarında...
Ildır ve antik kent turumuz bittikten sonra Barbaros yollarına vuruyoruz kendimizi.
Turun ilk yokuşu başlıyor,hepimize hayırlı olsun.
Kilo Alacağız Galiba!!!!!(Foto Gürel Gülserp)
Bu sefer ana yemek.
Abak' ın emektar yemek servisçileri,her yıl bizim yanımızda yer aldılar.
Uzun yollardan gelip bize yıllardır yemek yetiştiriyorlar.Bu yılda yine bize enfes yemeklerini sunacaklar.
Barbaros köy meydanında hepimiz sıraya girerek yemeklerimizi alıyoruz. Menü bir harika.... firma ismi vermiyorum,çünkü hepimiz onları ve yemeklerini tanıyoruz.

Barbaros Göletinde Bir Yolcu....
Yemeklerimizi de yedik şimdi yola çıkma zamanı...
Yolumuz gölet yanından geçip,Uzunkuyu' ya uzanıyor.

Kamp alanına kadar çok zevkli bir yoldan gideceğiz.

Gölet Hatırası.
Sevgili kardeşim, Ferdi KIZIL,namı değer Ferdimen.
Çorlu'dan gelmiş buralara,hoş gelmiş sefalar getirmiş.
Hal böyle olunca beraber bir kol çek yapalım dedik..
 Oldu galiba.....

Tatar Köprüsü.
Yolumuzun üzerinde bir güzellik, Tatar Köprüsü.
Çok hoş bir yapıt.
Bu güzel köprüde hoş  vakit geçirelim dedik.

Urim Baba'nın Kahvesi.
Tatar köprüsüne gelip te Urim babanın kahvesi içilmez mi?
Cezveyi sürüyoruz ocağa başlıyoruz kahveye...
Mete Güney hocamda kahvenin kokusunu almış, Urim baba yı hiç yalnız bırakmıyor. Mete hocam da gönüllüler arasında grup doktoru ve artçı...

Kahveyi en fazla hak edenlerden.
(Kıytırığın üzerindeki  resim tam burada tarafımca çekilmiştir)

Tatar Köprüsüne Veda...

Kahveler içildi,koyu muhabbetler edildi şimdi ayrılık vakti.

İstikamet İçmeler kamp alanı.....

Akşam üzerine doğru en son biz İçmeler kampına varıyoruz.
İçmeler kamp yerinde çadırlar kuruldu,yemekler yendi sonra her zaman ki, abak ateşi yandı.....

Ateş birleştirici oluyor, muhabbeti bir farklı kılıyor.

Her canlı gibi bizlerde gecenin bir vakti yorgunluk hissine kapılıp, çadırlarımıza çekiliyoruz.

Şimdi uyku vakti, sabaha görüşürüz.

Abak 1 nci gün

Alaçatı-Ildır-Barbaros-Uzunkuyu-Tatar Köprüsü-Ilıcalar rotası: 60 km

ABAK 2 nci gün 22 Nisan 2016 Cuma                                                               (İçmeler-Klozamenia-Urla-Kuşçular-Sığacık-Teos-Akkum)
Gün içmeler sahilinde kahvaltı ile başlar,
Kahvaltının da mutlulukla bir alakası var der,bilge adam.
Kahvaltı faslından sonra, sıra ortalığı toparlamaya geliyor.
Abak turlarında her şey imece usulü,herkes işin ucundan tutacak.
Masa ve sandalyeleri yerli yerine koyup, ortalığı toparlıyoruz.
Şimdi huzur içinde tura kaldığımız yerden devam edebiliriz.

İskender Köprüsü (Foto Gürel Gülserp)
İki gün önce Abak ateşi yakmaya giderken uğradığımız İskender köprüsüne bu sefer hep beraber uğruyoruz.
İskender Köprüsünde Abak olarak toplu fotoğraf çekimi yapıyoruz.

Klazomenia Antik Kenti ve Zeytin Yağ İşliği.
İskender köprüsünden sonra Urla istikametine gelip,sahil tarafındaki Klazomenia antik kentine geliyoruz.
Burada zeytinyağ işliğini gezip,gerekli bilgileri alıyoruz.

Antik Kentin Bahçesinden Görüntü...

Urla İskele
Urla iskele de 360 derece antik gemi yapım atölyesini gezip,burada da yetkililerden bilgi alıyoruz.

Urla
Urla merkezde de kısa bir mola verip kültür gezilerimize devam ediyoruz.
Urla' nın merkezini de gezmeyi ihmal etmiyoruz.

Sığacık Yolu.
Urla'daki gezimizden sonra Kuşcular-Azmak yolunu kullanarak Sığacık' a gidiyoruz.
 Sığacık yolu üzerindeki rüzgar gülleri yola ayrı bir renk katıyor.

Teos Antik Kenti
Sığacık'ta bir araya toplanıp, ufaktan da atıştırmalık yaptıktan sonra Teos antik kentine hareket ediyoruz.
Teos antik kentinde her zaman ki gibi abak pankartını açıyoruz.

Teos Antik Kent Gezisi

Akkum Sahili
    Teos antik kent gezimizi tamamladıktan sonra,son hız Akkum sahilindeki kamp alanına geliyoruz. Güzellik manzaradan da belli değil mi?

Abak Ateşi... (Foto Ferdimen)
Akkum plajında çadırlar kurulur, denizin keyfine bakılır (Su soğuktu ama olsun),keyifler yerine gelir.
Akşam yemeği yine keyifle yendikten sonra, her zaman ki gibi abak ateşi yanar ve muhabbetler koyulaşır, dostluklar artar.

Tabii her zaman olduğu gibi gün biter herkes çadırlarına çekilip,yeni güne hazırlanılır.

Abak 2 nci gün
 İçmeler-Urla-Sığacık-Teos-Akkum rotası: 50 KM

ABAK 3 ncü Gün 23 Nisan 2016 Cumartesi
(Akkum-Sığacık-Seferihisar-Karakoç-Ürkmez-Gümüldür-Kalemlik koyu-Klarios-Özdere-Kalemlik Koyu)

Bu gün başka bir gün.
Bu gün diğer günlerden farklı.
Abak katılımcıları olarak bu gün 23 Nisan kutlamalarına katılacağız.
Bu gün Sığacık'ta çocuklarla beraber olacağız.

Çocuklarla Buluşmaya Gidiyoruz...
Sabah erkenden kalkıp, kamp malzemelerimizi toplayıp, kahvaltımızı yapıyoruz.
Kahvaltıdan sonra imece usulü ortalığı topladıktan sonra, hazırlığa başlıyoruz.
 Herkes AL KIRMIZI bayrağımızı bisikletlerine takıyor ve yola çıkıyoruz.
Hedefimiz Sığacık.... orada çocuklarla buluşacağız.

Çocuklarla Buluşmamız.
Sığacık' ta 23 Nisan kutlamalarının yapılacağı meydanda çocuklarla buluşuyoruz.
Onlara ufak tefek hediyelerimiz olacak, sonrada onların gösterilerini seyredeceğiz.

23 Nisan  Kutlamaları
Çeşitli hünerlerini gösteriyorlar,çok tatlılar.
Büyük bir çoşku ile çocuklarla beraber 23 Nisan 'ı kutluyoruz.

Bir Gösteride Bizden.
Bu Efe bizim efe, çocuklar gösterilerine bir süre ara verince meydan Serhat Hocam ile İlkay hocama kalıyor.
Tüm hünerlerini ihtişamla sergiliyorlar.

Buna Sevgi Denir....
 Çocuklar ve ailelerinden yoğun ilgi alan efelerimiz le, çocuklar ve aileleri resim çekilme yarışına giriyor.

Sığacık'tan Ayrılık Pozu (Foto Gürel Gülserp)
Çocukların gösterilerini bir süre daha seyrettikten sonra önce onlarla, sonrada öğretmenlerle vedalaşarak bir hatıra fotoğrafı çekiliyoruz.
Bu yıl 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını Sığacık'ta çocuklarla beraber kutladık.
Bakalım seneye nerede hangi çocuklarla kutlayacağız!!!!!

Karakoç Yolu
Düz olan Sığacık-Seferihisar yolunu bir çırpıda alıyoruz.
 Sonrada Karakoç kaplıcalarının bulunduğu yola tırmanmaya başlıyoruz.
Bu yol diğer yollara nazaran sakin ve az trafikli...
Zevkli bir yol.....

Karakoç'ta Mola (Foto Ferdimen)
Tatlı bir çıkışın sonunda tatlı tatlı inerken, bir de baktık ki bizimkiler molaya geçmiş.
Mola yerimiz Karakoç köy mezarlığının yanı başı, yeşillik alan.
Yer çok güzel, tam molalık.....
Burada da boş durmuyor, kumanyalarımız dağıtılıyor.
Bu 4 günlük turda kilo alacağız galiba,elimiz ve ağzımız hiç boş durmuyor.

Kalemlik' te Kamp
Karakoç yolunda bir süre rüzgara karşı yol aldıktan sonra Gümüldür yoluna çıkıyoruz.
Bu yol nedense bana hep zevksiz gelmiştir.
O yüzdendir ki Özdere' deki kamp alanına kadar bir fotoğrafım bile yok!!!!!
Kalemlik kamp alanına öğleden sonra varıyoruz, herkes telaşla çadırları kuruyor.
Bir süre sonra isteğe bağlı olarak Olcay bir kısım arkadaşı alıp, 17 km ilerideki Klaros antik kentine götürdü, tabii biz oraları defalarca gezdiğimizden gitmedik. Burada kamp yerinde kalarak deniz ile buluşmamızı yaptık.
 Akşam üzeri Klaros' a giden ekip yorgun yorgun dönünce hem onları dinlendirdik, hemde akşam yemeklerimizi yedik.

Kalemlik'te Gece (Foto Ferdimen)
Yemeklerimiz yeyip, dinlenme ve muhabbet faslına geçmiştik ki....
Serhat hocam hepimizi teknik toplantıya çağırdı.
O çağırdı mı hemen gidilir.
ABAK gönüllüleri olarak tek tek sahneye çıktık, yaptığımız ne varsa ortaya döküldü!!!
ABAK her yerde sözü boşuna söylenmedi, ne çok işler yapmış ABAK gönüllüleri, orada söylenince daha iyi anladım.
Nerede sosyal sorumluluk projesi varsa ABAK orada.
O sahnede kalanlardan biride bendim.
Bu çok gurur verici bir olay,herkesin tatması gerekir diye düşünüyorum.

Gece güzel başladı, güzel bitti,...
Teknik toplantıdan sonra kamp ateşi etrafındaki muhabbetlerimize devam ettik, ta kiiii, yoruluncaya kadar sonra her kes çadırına.
Cümleten iyi geceler.

Abak 2016 3 ncü Gün
Akkum-Sığacık-Seferihisar-Karakoç-Gümüldür-Kalemlik koyu-Özdere-Ahmetbeyli-Klaros-Özdere-Kalemlik Koyu: 80 KM

ABAK 4 ncü gün 24 Nisan 2016 Pazar
(Kalemlik Koyu-Ahmetbeyli-Efes-Artemis Tapınağı-Selçuk-Pamucak)

Bu gün turun son günü,yolumuz Selçuk' a akacak, bakalım nereleri gezeceğiz, nereleri göreceğiz.

Selçuk Yolu.
Kalemlik koyundaki kampımız güzel bir sabah ile son buluyor.
Yine kahvaltı faslı ve mıntıka temizliği yapıp, yola çıkıyoruz.
Ahmetbeyli' ye kadar serbest sürüş olacak.
Önce giden kahvehanede çayını yudumlamaya başlar.....

Son Gün Hatırası.
Kalemlik-Selçuk yolu üzerinde şu küçük tepecik üzerindeki manzara çok hoşuma gitti.
Durup manzarayı seyrederken yanıma Ahmet Nail geldi, gel bir fotoğrafını çekeyim deyince, ona artistlik bir poz vermek şart oldu.

Pamucak Sahili.
Selçuk'a yaklaştık. Burası Küçük Menderes'in Ege Denizine kavuştuğu Pamucak sahili.
Pamucak niye dendiğini sahile girdiğinizde,üzerinize ağaçlardan yapışan,pamukcuklardan anlarsınız.

Selçuk Yolu.
Pamucak' tan Selçuk yönüne döndüğümüzde çoğu arkadaşın ana yolu kullandığını gördüm.
Ben trafiği pek sevmediğimden eski yola, yani ağaçlıklı yola geçip, yolun keyfini çıkarmaya baktım.( Yolu bilmenin avantajını kullandım)
Biraz sonra baktım ki onlarda  yolun farkına varmışlar,benim tarafta pedallıyorlar.

Efes Antik Kenti
Efes Antik Kentinin karşısındaki spor tesisi toplanma bölgemiz oluyor.
Burada yine ikramlar var.
İkramları mideye indirdikten sonra Efes Antik Kentine dikkatlice geçiş yapıyoruz ve Antik Kent turumuz başlıyor.

Turun Güzel Anları
Efes Antik Kent gezimiz bittikten sonra yönümüzü bu güzel yolda Selçuk tarafına çeviriyoruz.
Şimdiki hedefimiz Artemis Tapınağı olacak.

Artemis Tapınağı.
Bisikletlerimizi uygun bir yere bırakıp, Artemis Tapınağı içerisinde kısa bir gezi yapıyoruz.
Buradan tüm medeniyetlerin yapılarını bir arada görmek mümkün.

Meryem Ana.
Artemis tapınağı gezisinden sonra Selçuk'a varıyoruz.
Burada toplanma bölgesinden iki parti halinde Meryem Ana Kilisesinin bulunduğu tepeye otobüslerle çıkıyoruz.
Bu gezi bu günün ve turun son gezisi oluyor.
Tekrar Selçuk' a gelip turu burada sonlandırıyoruz,memleketlerine döneceklerle vedaşıp, ABAK 2016 yı da bitiriyoruz.

Pamucak Yolcuları (Foto Ferdimen)
Daha turumuz bitmedi,bir gün daha uzatalım diyenlerle abi biz bir tane daha tura katılacağız diyen 30 kadar cengaver,herkesle vedalaşıp, Pamucak Kamp alanının yolunu tutuyor.
Bu 30 cengaver bu gece Pamucak' ta kamp atacak.

Pamucak Kamp Alanı.
Dört gün boyunca güzel güzel gezdik, üç öğün yemek, arada aparatifler, ikramlar,akşam ateş başı muhabbetler derken ABAK 2016 yı bitirdik.
Şimdi Pamucak sahilinde İzmir'e bir gün sonra pedallayacaklar ile Suyun Kaynağına Yolculuk etkinliğine katılacaklar bir arada kamp yapıyoruz.
Burada yine ateşimiz yanacak,ama bu sefer kendi yemeğimizi kendimiz yapacağız.
Çadırları kurduk şimdi sıra öteki faaliyetlerde.

ABAK 2016 nasıl geçti diye soranlara...
Bence gayet verimli,güzel,unutulmaz duygular ve dostluk içinde geçti derim.
Her şeyin imece usulü,gönüllülük esasına göre yapılan bir yerde olumsuz bir şey olur mu?
Abak yine yaptı yapacağını güzel bir dört güne,güzel bir imza attı.
 Abak her yerde sözünü her yere taşıdı.
Sağlıcakla kalın ABAK dostları.....

Abak 2016 4 ncü Gün
Kalemlik Koyu-Özdere-Ahmetbeyli-Pamucak-Selçuk-Pamucak Kamp: 46 KM

ABAK turumuzun videosu.

Yazar Notu: Kaleme almak güzel bir şey,  fotoğrafları dillendirmek bambaşka bir şey...
O yüzdendir ki,kendi fotoğraflarımın yetmediği bazı yerlerde yazılarıma destek olması amacıyla sevgili kardeşlerim Gürel Gülserp ile Ferdi Kızıl (Ferdimen)'in fotoğraflarından faydalandım, sağ olsunlar var olsunlar.